Vill du ta del av senaste nytt från oss - anmäl dig till vårt nyhetsbrev.
Privatleasing av begagnad bil bild
Privatleasing av begagnad bil

Ett bekymmersfritt bilägande

Privatleasing ger dig ett bekymmersfritt bilägande till en fast månadskostnad utan överraskande avgifter. Därför erbjuder vi på Liljas dig möjligheten att privatleasa begagnade Volvo, Renault och Dacia bilar. 

 

 

Detta ingår:

  • Finansiering hos Volvofinans Bank
  • Ingen uppläggnings- eller aviavgift
  • 0 kr i kontantinsats
  • Liljas trygghetspaket. Läs mer här.
  • Personlig servicetekniker
  • Volvokort utan årsavgift och med extra drivmedelsrabatt
  • Appen CarPay
  • Bonus när du betalar med Volvokort eller CarPay

Privatleasing av nästan ny Volvo, Renault eller Dacia

Privatleasing är en ägandeform som fortsätter att växa i popularitet. Därför har vi på Liljas valt att erbjuda detta till dig som letar efter en nästa ny bil. Bilarna vi erbjuder via privatleasing är noggrant utvalda bilar från våra egna varumärken, Volvo, Renault och Dacia. Bilarna väljs ut efter tydliga parametrar där bilarna aldrig är äldre än fem år och har en mätarställning på max 10 000 mil. Samtidigt är samtliga bilar noggrant testade och varudeklarerande efter MRFs riktlinjer. Det gör att vi kan lämna två års garanti på varje bil du kan privatleasa hos oss.

Försäkring

När du köper en ny Volvo, Renault eller Dacia ingår tre års personvagnsgaranti, även kallad vagnskadegaranti. Garantilängden gäller från bilens första registreringsdatum. Så länge vagnskadegaranti finns på bilen räcker det med att teckna en halvförsäkring, därefter behövs en helförsäkring. När du privatleasar en begagnad bil som är yngre än tre år kan försäkringspremien därför förändras under avtalstiden.

Att tänka på under avtalstiden

Ta hand om din bil

Den avtalade månadskostnaden baseras på det slitage som kan anses vara normalt. Onormalt slitage debiteras utöver leasingavgiften vid avtalstidens slut. För att undvika onödiga reparationskostnader när du lämnar tillbaka bilen är det viktigt att du under hela leasingperioden tar väl hand om din bil, både in- och utvändigt. Därför har vi på Liljas tagit fram en skötselguide för dig som kund. Guiden är ett bra stöd så du  vet vad som gäller när det är dags att lämna tillbaka bilen. Läs foldern här.

Service enligt serviceplan

För att undvika kostnader utöver leasingavgiften är det också viktigt att servicen är utförd inom rätt tidsintervall. Servicen ska göras enligt biltillverkarens serviceplan och alltid hos en auktoriserad märkesverkstad. Som leasingtagare är du ansvarig för att boka tid för service enligt serviceplanen.

Om olyckan är framme

Eventuella skador som uppkommer på bilen under leasingtiden ska åtgärdas löpande, då bilen ska återlämnas i ett skick där reparationer inte är nödvändiga. Om du råkar ut för en skada under avtalstiden kontaktar du försäkringsbolaget för att anmäla skadan. Reparation av eventuell skada bekostas av leasingtagare/försäkringsbolag såvida skadan/felet inte omfattas av garantin.

Körsträcka

Om du håller dig inom avtalad körsträcka undviker du övermilskostnad med 1 krona/kilometer.