bild

Boka service hos Liljas

Ta hand om ditt fordon genom att boka en regelbunden bilservice så kan du njuta av din bil under en längre tid. Här på Liljas erbjuder förstklassig service till hela bilen. Våra verkstäder erbjuder alltid originalservice med originaldelar för ett hållbart resultat.

Vanliga frågor om service

Loading service booking...

1. Hitta ett datum

Först väljer du ett datum som passar dig i bokningsformuläret ovan. Vilken tid du lämnar bilen är något du och din Personliga Servicetekniker senare kommer överens om.

2. Din Personliga Servicetekniker återkommer till dig

Senast samma vecka som du bokat din tid återkommer vi till dig med våra prisuppgifter och om vi eventuellt behöver kompletterande uppgifter. Om du har ett annat avtal eller serviceabonnemang gäller avtalspriset. Behöver du av- eller omboka din tid är det även din Personliga Servicetekniker du kontaktar.

3. Dags för ditt verkstadsbesök

När det är dags för ditt besök kör du till oss, parkerar bilen på parkeringen utanför anläggningen och går in till oss i verkstaden för att lämna nyckeln direkt till din Personliga Servicetekniker. Om du inte hittar rätt är det bara att fråga om vägen!

4. Under tiden

Ett verkstadsbesök kan variera i tid. Därför är du mer än välkommen att slå dig ned för en en kaffe eller låna en cykel. Men kom ihåg att att cykel och hyrbil behöver förbokas. När din service eller reparation är klar kontaktar vi dig, nyckeln hämtar du hos din Personliga Servicetekniker. Passa på att ställa frågor om det är något du undrar över!

5. Rulla hem igen

Nu kan du åka hem igen med vetskapen om att din bil kan rulla ytterligare mil, tryggt och säkert. Till sist betalar du för utfört arbete med CarPay-kort/app eller direkt i verkstaden hos din Personliga Servicetekniker.

Personlig servicetekniker

Vi på Liljas ser till att ditt verkstadsbesök går snabbt och smidigt. En del i detta är möjligheten att få en personlig servicetekniker, en kontaktperson som gör det enklare och snabbare med service. När du ska boka tid gör du det direkt med teknikern. Det är också teknikern som svarar på dina frågor, hjälper dig med bokning av eventuell hyrbil samt åtgärdar bilen. En kontakt, men mycket service. Hos Liljas Bil är det enkelt att vara kund.

Läs mer

Liljas Originalservice

På Liljas verkstäder utförs en Originalservice med noggranna metoder, av en personlig servicetekniker som har specialutbildning på Volvo, Renault, Dacia, Isuzu, LEVC och Polestar. Anledningen är enkel: en originalservice av din bil gör att den fungerar bättre – och längre. Samtidigt får du ett bilägande som är bekvämt, tryggt och ekonomiskt smart.

Läs mer

Betala med CarPay - snabbt, smart och säkert

Med appen CarPay kan du betala verkstadsnotan direkt med mobilen. När du loggar in i CarPay ser du hela din arbetsorder och kan enkelt välja delbetalning samt även ändra din kreditgräns om du behöver. Självklart kan du också passa på att lösa in eventuell bonus.

Läs mer om Carpay

Vanliga frågor och svar om service

Varför måste jag serva min bil?

Servicen är till för att bilen ska fungera bra och vara så säker som möjligt. Regelbunden service hjälper till att förebygga dyra reparationer och kan till och med bidra till en lägre bränsleförbrukning. Förutom en säker och trygg bil är regelbunden service grundläggande för att försäkring och garantier ska gälla fullt ut. Om du inte följer serviceintervallerna och reparerar bilen på ett fackmannamässigt sätt får du minskad eller ingen ersättning vid skada.

Att ha servat bilen regelbundet enligt servicebokens intervall och hos en auktoriserad serviceverkstad är också en stor fördel när du ska sälja bilen. En välskött, servad och underhållen bil är lättare att sälja än en bil som inte servats som den ska. En servad bil är en trygghet både för köpare och säljare.

Vad ingår i en service?

Service är i grunden en noggrann kontroll av arbetande delar i bilen. Varje bil har ett fastställt serviceschema och beroende på din bils modell, ålder och mätarställning genomför våra Personliga Servicetekniker olika kontroller. Alla kontroller utförs efter tillverkarens rekommendationer för att bilen ska hålla så länge som möjligt. Din Personliga Servicetekniker tittar exempelvis på in- och utsidan av bilen men också på delar som kan slitas ut och kan i så fall varna i god tid.

Hur mycket kostar en service?

Det är svårt att ge specifik prisbild av vad en service kostar eftersom det finns olika typer av service beroende på hur gammal din bil är eller hur långt den gått. Om du vill få ett pris på en service för din bil kan du få prisförslag genom att fylla i formulär ovan för tidsbokning eller kontakta din/en Personlig Servicetekniker.

Hur ofta ska jag serva bilen?

Det finns två typer av service: mil- och årsservice. Vilken service som är aktuell för dig beror bland annat på hur mycket du kör. I serviceboken hittar du all information om vad som gäller för just din bil och hur ofta du ska serva bilen. Nyare bilar har också en indikator som säger till när det är dags för service.

Välkommen in till oss på Liljas!

Har du några frågor eller vill boka en bilservice? Kontakta oss så svarar vi gärna på dina frågor. Vi hjälper dig att boka en tid för service på en av våra anläggningar i Kalmar, Växjö, Nybro eller Tingsryd. Liljas Bil finns alltid nära dig och gör det enkelt för dig som kund. Varmt välkommen att boka din bilservice hos oss!

Kalmar Hansa City

Trångsundsvägen 20

Växjö

Ljungadalsgatan 1

Nybro

Jutarnas väg 5

Tingsryd

Södra Storgatan 113