Isuzus första eldrivna pickup
När Bangkok International Motor Show öppnar på onsdag i nästa vecka dras skynket av Isuzus första eldrivna pickup: Isuzu D-Max BEV. Kraftiga batterier och nyutvecklad drivlina gör att den nya eldrivna pickupen kan ta sig fram över stock och sten lika enkelt som sina dieseldrivna syskon, men med elbilens linjära acceleration och tysta drift. Dessutom utlovas hög lastkapacitet och dragvikt.
Sveriges mest sålda pickup, Isuzu D-Max, kommer nästa år i en helt eldriven version. På motormässan i Bangkok nästa vecka är det premiär för Isuzu D-Max BEV. Den är lika robust och kraftfull som sina dieseldrivna modellsyskon, men med elbilens snabbare acceleration och tystare drift.
Mer information kommer nästa vecka, men redan nu kan det avslöjas att Isuzu D-Max BEV får rejäl lastkapacitet och dragvikt. Kraftfulla batterier och en helt nyutvecklad drivlina gör att Isuzu D-Max BEV tar sig fram i skog och mark på samma enkla sätt som övriga Isuzu D-Max.
– Det här är en riktigt efterlängtad lansering. Vi får ständigt frågor från företag och myndigheter som söker eldrivna alternativ som en del i sitt hållbarhetsarbete. Isuzu D-Max BEV gör att vi kan möta detta, och dessutom med en eldriven pickup som klarar att mäta sig med i princip vilken annan pickup som helst på den svenska marknaden, säger Per Håkansson, märkeschef för Isuzu på International Motors Nordic AB.
Nya Isuzu D-Max BEV lanseras på utvalda europeiska marknader, inklusive Sverige, under 2025.